Januari närmar sig med stormsteg

Puh... I min kropp känns det just nu som att det är ungefär en vecka till 1:a januari. Tänker jag efter lite, så vet jag ju att det är tre hela månader kvar. Tre månader är ganska mycket, men just nu känns det inte så. Den 1:a januari börjrar jag alltså jobba igen. Håhååjaja ;) Trots att jag gnäller alldeles för mycket, så ÄR den största delen av tiden som föräldraledig helt underbar. Är inte alls sugen på att jobba igen, men men... Tur att jag har ett tag på mig för mental förberedelse. När jag väl börjar kommer det säkert kännas ganska kul trots allt.

Det är ju faktiskt jätte kul att Daniel vill vara hemma men vår fina son också. Jag tror att det är nyttigt och bra för hela familjen. Han kommer vara hemma till hösten 2012, så vi delar ganska precis 50/50 på föräldraledigheten. Vi tjänar ungefär lika mycket i lön, vilket är en stor fördel. Skönt att inte någon av oss "tvingas" vara hemma hela tiden bara för ekonomis skull. Tvingas lät hemsk, men ni förstår nog vad jag menar.

Igår var jag och Melker och hälsade på på jobbet där de hade surströmmingsmiddag. Inte illa :)
Var jätte kul att träffa alla och Melker var på sitt charmigaste humör och hoppade från famn till famn.

Nu tog blogglusten plötsligt slut, så det får nog räcka för idag, ska hämta tvätten och förbereda lite middag medans lilla herren sover (om jag hinner) :)


Ha en fin torsdag mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Nina

Du kommer nog tycka det är roligt att börja jobba, jag tyckte det var så skönt att träffa vuxna och inte bara prata barn;) saknade lovikkan en hel del men det blev snabbt bättre. Så var det för mig iaf:)



saknar er!

Postat av: Nina A

iiih va spännande att börja jobba.. fast jag hade INTE velat gå tillbaks 100%.. inte ens 50%...

Jag ska börja jobba typ 2-3 dar i veckan i jan. Det får räcka :-)



Jo jobbigt det där med vem som tjänar bäst.. :-(

2011-09-30 @ 19:14:52
URL: http://nupster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback