Energin flödar!

Idag känner jag mig äntligen utvilad och riktigt pigg. Det var längesen jag kände den känslan. Melker har bestämt sig för att vakna väldigt tidigt på mornarna nuför tiden, mellan 05.00 - 06.00 var endaste dag. Jag gnäller inte, jag konstaterar bara att det är så det är ;) Dessutom är jag dålig på att lägga mig i bra tid på kvällanra, jag njuter av egentiden in i det sista. Sömnen har alltså inte varat så många timmar per natt den senaste tiden.

Vi har ju haft det helt underbart med sömnen och att vakna kring  06.00 som småbarnsförälder är inget konstigt. Han har helt enkelt skämt bort oss med att sova till 08 snåret från två månaders åler.

Jaja, nog om det. Igår kväll var jag trött som tusan, somnade nog redan 21.30. Dessutom klev Daniel upp med Melker imorse TROTS att han skulle jobba. Fantastiskt snällt. Jag har alltså somnat tok tidigt och dessutom fått sovmorgon, så... Idag är jag äntligen pigg!!! :)

När man är pigg så flödar effektiviteten, så jag har hunnit
* Göra lite vinter på ballis, burit ner utemööbler, blomkrukor m.m. till garaget
* Tvättat
* Putsat fönster i Melkers rum
* Dammsugit, fast det räknas inte här hemma numer. Det ingår i den dagliga rutinen, precis som att borsta tänderna. :)

Jag har haft en fantastiskt snäll son dagen till ära. Han har roat sig själv med allt möjligt medans jag pysslat på. Skönt!

Förresten.. Nu är spakvällen med syster äntligen bokad. Pite havsbad blev det tillslut, blir riktigt härligt. Jag fick höra hemsa historier om råttor på Cape East, så det känns plötsligt inte alls tokigt med Pite faktiskt. :)

Nä, ska jag ringa Teppson och se om hon har tid med mig :)

Hej!


Kommentarer
Postat av: Nina A

ja det där med sömnen är alltid ett dilemma! fast det är rätt skönt att stiga upp tidigt ibland och mysa.. 07.00 hade varit lagomt!

2011-10-11 @ 07:34:14
Postat av: Maria

Ja, när man väl är uppe så är det skönt. Ja.. 7 är godkänt.

2011-10-11 @ 10:15:10
Postat av: Teppson

....har alltid tid med dig ;)

2011-10-11 @ 14:31:13
Postat av: essay editors

Sööt melker!! jag och tene har pratat hela förra veckan om att vi ska ta en prom till er och hälsa på !!! Har han börjat krypa den rackarn?????


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback