Du får inte...

Ja kära kära nån vilken låt. Den är så sann så sann. Har ni inte hört den så måste ni lyssna nu. Sonja Alden med Du får inte. 

 

 "Du får inte knacka på min dörr om du inte är beredd att komma in
Du får inte göra om mitt namn och börja kalla mig för din


Du får inte vandra på min väg utan att visa mig ditt mål och inte stjäla av min godhet för att fylla upp ditt  hål

Du får inte riva mina murar som jag omsorgsfullt har byggt om du inte skyddar mina drömmar så att jag kan somna tryggt
Och du får inte ha mig som en dröm när jag vill va din verklighet


Du får inte säga att du hoppas om du inte tror du vet

Men du får ta den tid du behöver för att förstå vad det är du vill, du får be en bön att tiden du behöver räcker till


Och du får samla dina tankar så att två själar kan få ro så att allting som vi lovade oss själva kan få gro


Du får inte andas på min panna, inte få mig falla mer, om du inte sen kan stå för all den oreda du ger


Och du får inte röra vid mitt hjärta som om allt var uppenbart

Men jag önskar inget hellre än att du gör allt emot mig snart


Du får ta den tid du behöver, vad är det du vill?

Och du får samla dina tankar, så att två själar kan få ro så att allting som vi lovade oss själva


Vad är det du vill?

Och du får samla dina taknar

Så att allting som vi lovade oss själva


Du får inte röra vid mitt hjärta som om allt var uppenbart men jag önskar inget hellre än att du gör allt emot mig snart"


Ja precis så här kan man känna. Fin låt!!


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Vilken text!!!! Den ska jag köpa!!:)

2008-10-06 @ 13:13:14
Postat av: Jessica

ja what to say! den är så otroligt vacker så tårarna bara forsar när man hör den!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback