sommar, midsommar...

Tiden går foooort... Ja, den gör verkligen det. Jag tycker nyss det var vinter och kallt och vips var midsommarhelgen över.

Helgen och vistelsen hemma i kära kramfors var underbar. Jag älskar min kära mor, men trots detta kan vi inte vistas runt varandra mer än några timmar innan irritationen är igång. Ja, det är inte lätt.. Tur att vi känner varandra väl så att vi båda vet att trots några minuter av sura miner så är det inget allvarligt i det hela. Lilla mammsen vill bara väl, men det går till överdrift ibland och retar mig till vaaaaaansinne! :) Men gullmamma.. I loooove you!

Vi lastade bilen full med alla möjliga saker och for på tisdagkväll efter jobbet. När vi kom till övik kikade vi in till Carro & Markus. Där fick vi nybakt paj, inte illa.. :) 

På Onsdag tog vi en tur på stora staden.. Haha, lill stan är så charmig ;)
Efter stadstrippen for vi runt o kikade lite och bara mös, sen hem till mamma som lagat en god middag. På kvällskvisten blev det fotbollskväll för hela slanten.. :)

Torsdagen spenderade vi hos morfar i styrnäs. Jätte mysigt det med. Söt ville tyckte det var jätte kul med alla katter som fanns där. Så kul, så att han skrämde upp några av dem i träden.. Haha.. :)

Sedan var det torsdagkväll och dags för det årliga midnattstravet. Tänkte att jag skulle få se min frida där, men icke.. Therese och massa annat kramforsfolk fick jag däremot träffa, vilket var jätte kul.

På fredagmorgon, nej förresten.. INTE morgon... Fredag FÖRMIDDAG ;) åkte vi upp till stugan där vi firade en härlig midsommar med pappa, kerstin, carro, markus och farmor. Det blev god mat, dryck, kubbspel m.m. Den mysiga brasan vid sjön på natten får vi inte glömma.. Galet mysigt.. Kul att umgås och träffa syster yster lite, det är ju inte varje dag.. Kram till dig!

Midsommardagen var lugn och skön. Pappsen hade fixat en lite tipsrunda som vi så ambitiöst gick allihopa.. :D Jag och Carro kom på delad första plats och fick en fantastiskt vacker vinst! ;)

Så var det helt plötsligt söndag och dags att åka hem igen.. Borta bra, men hemma bäst. Så är det ju, men ändå är det liiiika jobbigt med avsked varje gång. Den blödiga känsliga Maria satt med tårfyllda kinder några kilometer i bilen.. jaja, sånt är livet :)

Helt enkelt en helg fylld av både skratt och tårar.

Nu är vi tillbaka i vardagslunken och jag har nog fått alla mina saker på plats nu tror jag.. Stackars Daniel rymms knappt i sin egen garderob längre.. Förlåt darling ;) Men jag haaaaar gjort allt jag kan för att minska ner på platsen jag behöver.

Till veckan kör vi det som finns kvar i lägenheten i stan till förrådet. Skönt att få det fixat oh klart.

Samboendet känns bara bra. Bättre och bättre dag för dag tillmoe, d ni! ;)

looove!


Kommentarer
Postat av: Josie

vart är alla Kramfors midsommar bilder.... Lägg upp lite nuudååå :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback