Härliga tider...


En galet trött Maria har jag varit d sista dagarna..

Vi hamnade ju på färjan i lördags och det slutade såklart med en sen kväll/natt iaf. Sov några timmar, sen jobbade jag 9-19. Efter det skjutsade jag Danne, Mattias och Ville in till stan, sen for jag & Mia till Ica Maxi och handlade.. For hem, packade upp varorna och pysslade lite innan jag hämtade Daniel o Ville i stan igen. Vi svamlade och surrade bort några timmar, så det blev ännu en sen kväll...
 
På Måndag när det var dags att kliva upp var det inte lätt.. Sov in i det sista och tog bilen till jobbet. När jag kom hem stooorstädade vi och tvättade, lagade middag och sen var det gonatt för mig.. hahaha.. En slagen hjälte.. :D Somnade och vaknade vid 21 tiden, vi slog på en film... Meeeen.. Ja, det var ju dömt att misslyckas. Efter sådär en kvart hade jag slocknat och vaknade så fint  när filmen var slut för att krypa ner under täcket och sova som en stock till halv åtta imorse. Så jag tog bilen igen, jag börjar ju lixom åtta.. :)  Tuuuur då att min darling är ledig och sover länge. Han skulle nog knappt märka att jag "snott" bilen om jag inte sa nått.. ;)

Så idag efter jobbet var det dags att ta itu med det sista i gamläggan. Vi hyrde ett släp, for ooch hämta nycklar osv till förrådet och lastade i och ur i värmen.. Det är inte lätt med en människa som vill ha det nå jäääävulskt organisrat och planerat. Ordning och reda i förrådet och en annan som helst av allt skulle vilja kasta in kartongerna i ett naffs. Allt för att "bli klar med skiten" ;P.... ojojjj... Men klara blev vi tillslut och jag fick precis så ordningsamt och organiserat i förrådet som jag ville ha. Nu vet jag preciiis var jag har allt. Innan vi for hem körde vi lite saker till kronan... Härliga tider! :)

Sen blev det middag och fix här hemma. Danne tog med Ville och for med Jouni och fiskade, så jag har pysslat på här hemma i min ensamhet hela kvällen. Ganska skönt faktiskt, riktigt mysigt har jag haft det.. Det är så fint så fint här i vårat lilla hem nu ska ni veta.. :)

Imorrn blir det jobb igen, sen häng på kvällskvisten med Mia mf.. Hoppas det är finfint väder även imorrn, så att vi kanske kan ta ett gott glas vin eller två på färjan.. ;)

Pratade med min kära mor idag. Hon är i Norge och jobbar och verkar ha det mycket bra. Hoppas att det håller i sig.. Kul kul! Gullmamma! :)

Jag hoppas att dem fiskar upp några fiskar nu ikväll, så att jag får en god middad imorrn ;)

tack o hej för denna gång!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser fram emot att komma och hälsa på och se hur ni har det snart! Kram

2008-07-02 @ 09:19:04
Postat av: Therese

...

2008-07-02 @ 09:20:26
Postat av: Nina A

fan du e ju praktiskt taget gift nu :-)

Ja e avis..vill oxå ha det så... ;-)

2008-07-04 @ 14:18:32
Postat av: Mamsen Din

Ni Har kæmpat på bra me flytten o allt praktiskt, utan inblandning av "kontrollmamsen":):) Va ær de før færja ni åker? Till Finland eller? Kan væl knappast vara Norge? Ha-ha-ha! o Gonatt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback