En blogg från en blöt tjej..

Tjoho!

Idag är jag ledig. En dag helt utan måsten och krav bästämde jag att det skulle bli. Skönt ibland.

Jag hade råkat ta med jobbtelefonen hem. En mobil som är kopplad till den fasta telen där borta, så den har ringt här hos mig varje gång det ringer på jobbet.. Jag hade den i köket, så imorse vaknade jag av att den ringde och ringde. Orka!! Men, men.. Mitt eget fel, så inget att gnälla över.

Vid nio steg jag upp och såg att vädret var lite trist, men jag blev ganska nöjd. Jag kände lixom för att bara vara hemma och ta det lugnt. Läsa bok, blogga, plocka och ja... Helt enkelt njuta av dagen i hemmet, vilket jag har lite svårt för när solen skiner.

Jag tog med ville på en liten morgonprom, sen hem och åt frulle. Kollade upp vad som sker med jobbandet till hösten när skolan börjat och sommarjobbandet är slut. Jag fortsätter mina helger på willys vilket känns tryggt och skönt. Kul att träffa folket där igen, var riktigt längesen nu.

Jag har surrat i telen halva dagen idag känns d som. Fast d har bara varit roliga samtal, så inget fel med d. Har bla surrat med Frida, min bästaste Frida. Hon har även skaffat en blogg som jag hädanefter kommer att följa slaviskt.. : ) Vi ses ju så sällan, så bloggen och telefonen får hålla oss uppdaterade:)

Igårkväll var jag förbi stan och hälsade på lite girls. Först Jossan, sen Therese. Kul att ses en stund och surra lite, det blir inte så ofta så vi har mycket att ta igen :)

När jag kom hem blev d filmtajm, men klockan var mkt så vi orkade bara se halva filmen. Skräll.. ;)

Nu har jag just kommit in från en prom/cykeltur i regnet. Jag tog med Ville och traskade bort till jobbet för att lämna telefonen. Hade även en cykel där som jag passade på att ta med, så vi cyklade hem och det gick fint. Han är så duktig lill Ville som tidigare mest tyckte att man skulle busa när man hoppade upp på cykeln, men nu fixar han det galant.. Kul kul!!

En "kryapådighälsning" ger jag till Mia som är sjuk. Hoppas du snart piggnat till gums.
 
Sedan håller jag mina tummar för att Nina o Gustav får köpa huset dom så gärna vill ha. Nu får det bli klart nångång. Tummarna blir ju blåa... ;)

Ikväll blir det tjejmiddag. Annelie, Marlene och Jag är bjudna till Malin på middag. Var ett tag sen sist, så d blir trevligt.

Oj, det blev en lång blogg idag.. Nu ska jag läsa lite bok. Ha en bra dag!

KRAM


Kommentarer
Postat av: TP

Tack för besöket! mkt trevligt. ;) Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback