Onsdag.


Tjipp tjopp!

Nu säger jag...
Nattjobbb - Check! Äntligen är mina nätter avklarade.
Femhelgsjobb - Check! Yes, massa helger av jobb är över. Nu äntigen återgår jag till varannan helg som  vanligt. Skönt!
Träning - Check! Ja, tro det eller ej, men nu har jag hittat till Helex igen. Var på ett pass igår och oj så skönt d var.

Jag hade kunnat avsluta bloggen redan där, men liiite mer kanske jag ska skriva när jag väl tagit mig hit. :)

Imorse stod väckarklockan på 05.00 Puh. Det var med mycket tunga steg jag tog mig upp för att börja jobba 06.30. Men väl på jobbet gick det ganska bra. Härligt att mötas av glada människor, men jag var gaaalet trött hela dagen. Skönt när klockan slog 15.30 och jag fick gå hem.

Vi åt lite mat, sen skjutsade jag Danne in till stan för lite bastu och poker. När jag lämnat av han, for jag förbi Nina en sväng. Josefin och Lina var där dom me. Jätte kul att träffa mina gullisar en stund, även om det bara blev en kort sväng. Nina är såå fin så fin me sin lilla bebismage! ;)

Efter en stund hos Ninis for jag hem. Städade, diskade och lagade matlådor till jobbet imorrn. Att vara lite av en perfektionist med ett inslag av pedant är inte det lättaste när man bor två personer och en hund på 32kvm. För att jag ska få ro i själen och må bra måste man tamme tusan städa hela hela tiden. Jag kanske borde lära mig att se lite damm, disk och kläder här och var. Men, nää.... Det går inte, jag bryter ihop!!! Inte minsta ro i själen finns förrän jag har rent och snyggt runt om mig. Nu låter det som att vi har jätte äckligt och stökigt här, så är det inte.. Men ni vet, känslan av rörighet kommer så fort på liten yta. Det krävs i princip bara att sängen inte är bäddad och vips ser det stökigt ut.

Men nu har jag fixat och donat här i min egna lilla värld, så nu sitter jag i godanro här framför datorn och bloggar lite. :)

Det är många som är förkylda nu. Stackarna. Hoppas verkligen att jag klarar mig. "Peppar peppar ta i trä".

Nä, nu ska jag njuta av en bra bok och lite skön musik.

Ha en bra kväll.

KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback