Tillbaka till vardagen

Sådär, då var sommaren slut och vips var hösten och alla vardagliga rutiner tillbaka.. Jag har ju iofs jobbat hela sommaren, så inte haft så mkt ledigt. Men när skolan börjar blir det annat.. Man har ALDRIG en ledig dag på samma sätt som under sommaren. Har man ledigt eller helg från jobbet då är man ledig på riktigt, men trots en helgdag i skolan så har man den där pressen på sig att man boorde gjöra vissa saker bla bla bla.. Men, men.. Ska blir kul att börja igen. På onsdag smäller det..

I tisdags tog jag mitt pick och pack och for hem till kramfors. Syster yster Caroline som flyttat till Gävle gjorde desamma, så d var roligt att träffa hela högen. :)

Bussresan var som vanligt ganska tråkig.. Man läser sin bok, lyssnar på musik o kämpar för att få tiden att gå.. Jag satt me mitt lilla korsors och kände mig som Agda 75.. Haha galet less var jag på slutet, bilder säger mer än tusen ord sägs det ju så...

      

Carro kom till mammsen o kladage över tandvärk, så vips var det en undersköning på gång ute på gården. Hahah.. ja herreguud.

    

Farmor hade sin 79åriga födelsedag på onsdagen, så vi överraskade henne med att plinga på dörren helt utan förvarning. Jag blev nästan lite orolig över hennes lilla hjärta.. Haha, hon bara stod där o skrek lill farmor. Helt lycklig blev hon.. D var kul.

         

Marcus fick sin dröm uppfylld på onsdagskvällen, så på torsdag morgon kom han glidandes på sin nyköpta hd. Stolt som få ;)

    

På torsdag var det tänkt att hälsa på morfar i styrnäs, men han var minsann inte hemma så d gick ju inte så bra..
Farmor ringde o frågade snällt om jag kunde skjutsa henne till sjukhuset i Sollefteå. Hennes små ögon mår inte så bra... :( Såklart hjälpte jag henne med det. Så vi tog en lite biltur till Sollefteå jag o farmor. Det första hon sa när jag började köra var.. "Maria nu vet du väl att du måste hålla dig till hastighetsbegränsningarna".. Hhahaha.. MEn jaaaaa, orka kommentera lixom.. :D Sen satt hon o små sneglade på hastighetsmätarn hela vägen tror jag.. O för varje kamera som kom, så kom en extra kommentar.. Hihi, söt farmor.. Tillslut frågade jag om hon var åkrädd, men... "nej, nej, nej, neeej.." D var hon absolut inte.. :)) Påvägen hem gick d bättre me fart tjatet.. Hon hade fullt sjå att försöka övertala mig att följa med på bingo på kvällen, men d gick inte.. Kom ju på att d var idol som jag INTE fick missa.. Så, ingen bingo blev d..  =))

Det händer rätt lätt att jag blir sjuukt rastlös hemma i lilla Kramfors kan jag lova.. När man sedan börjar diskutera skillnader mellan hare o kanin och HUR man ska kunna bli av med grävlingar som förstör maskhögar och gör stora hål överallt i stugan så blir det liiite jobbigt.. Haha, o inte nog med det ska ni veta.. VAD gör man när hålet från grävlingen innehåller ett stort jordgetingbo.. Jaa, det är inte lätt.. :):)
En bild på det omdiskuterade jordgentingboet.. Hahah



Så får man ju inte heller glömma att lyssna till mammsen alla tomatplant berättelser och herreguud, nu höll jag på att glömma det viktigaste.. PAPRIKAPLANTERNA.. Hihi, plutt mamma var helt stolt. Bäst jag visar en bild på d me.. :D Alla dessa bilder kanske visar lite av min rastlöshet.. ;)

    

En liten nostaligfeeling fick jag när jag såg mjölkpaketet i kylen. Var tvungen att fota d me.. Plutt..



På fredagen vaknade jag tiidigt som tusan.. Morgonpigg?? NÄhä, inte d.. Men snäll tjej som babblar me någon som hade tråkigt på vägen hem kunde inte somna om.. Så jag pallrade mig upp o tog en morgon prommis jag me. Tack för hjälpen! ;) På eftermiddagen bar det iväg till stugan för lite kräftor o höst mys.

                                                                  

Vips var det lördag och dags att åka hem igen.

Vissa åker utomlands imorrn och lyxar till d.. Lite avis blir man ju. Men, men.. Jag har ju fått min lilla semester nu jag me.. Vem behöver sol o bad lixom?! Inte jag iaf.. ;) Tss, ett bra försök att glömma vad jag missat i sommar. Heelt allvarligt.. Jag har inte badat en enda gång.. KATASTROF.. Jaja, ha d så bra i solen! Snart hemma panik brun o fräsch. Ja vissa har tur!

Nu måste jag sluta babbla. Ska ta mig in till stan en sväng.

PUSS!

Kommentarer
Postat av: Nina

mysigt du verkar ha haft det plutt =) och sötfarmor din :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback