Att plugga är att aldrig vara ledig...

Mm, så är det.. Aldrig får man en lugn stund. En evig "jag borde göra" känsla finns inom mig.. En inre stress som inte går att jämföra med den stress man kan känna när man jobbar. Åå, ibland blir jag så avis på alla heltids arbetande människor. Jag saknar den där känslan av ledighet när man kommer hem.

Men, men.. Det är inte bara negativt med plugg.. Tääänk så mkt jag lär mig och så mkt kul vi har oxå. Sen är det ju även så att jag själv valt att plugga på heltid. Vilket man EGENTLIGEN ska ägna lika mycket tid som en heltidsjobb. En distansutb dessutom måste man alltså ägna ÄNNU mer tid.. Så.. Innan jag fortsätter gnälla kan jag ju börja med att ägna den tiden man bör o se om d känns bättre.. Mm... Precis, kansek det skulle kännas lite lättare då.. Meeen, då vill man ju faktiskt hinna ta hand om sig själv, sina nära o kära.. Träna lite OCH hinna med sina arbetspass där emellan.. Så.. MINST 10 timmars ökning på dygnen tack, så sen kanske jag är lugn.. 

Ja, vem vet.. Kanske det är denna stress som gör mig lite labil... Haha, för JAAA, jag erkänner. Jag lider av rejäla humörsvängningar nuför tiden.. Vilket min käre kombo säkert kan intyga. Hon har det inte lätt hon.. 

Helgen har bestått av jobb jobb jobb o lite skolfix inför nya kursen som börjar på onsdag. Ojj, vad jag har sovit i helgen alltså.. Shit pommes.. Har sovit tio timmar flera nätter på rad nu.. Herreguuud.. Utvilad borde jag vara, men nej.. Icke så nicke.. En ond cirkel tror jag.. Ryck upp dig Maria! 

Nu är Winnerbäck biljetterna köpta!!! Åååå, va jag längtar.
Är inne i ett riktigt Lasse skåv nu oxå, så d kan inte bli mer perfekt tajming.. :)
Han har så många kloka texter denne fantastiska Lars.

Mitt i mina funderingar över allt möjligt, så kommer en textrad som äääär så sann så sann.. Det händer rätt ofta. Här ska ni få några smakprov på hans sanna ord.

"Det kallas tvivel, det där som stör. Det kallas för en klump i magen och ett konstigt humör."

"Det är så svårt att balansera mellan trygghet och panik"

Ja, det kan nog inte bli mer mitt i prick än så just nu.

Förlåt alla bloggläsare för min lite bittra attityd, men det var så jag kände idag.. Och VARFÖR hoppa av glädje när man inte känner den i lilltån... Nej nej.. Falskheten är inte min grej!

Men jag ska försöka sluta tänka så förbaskat mycket.. Ta en sak i taget och njuuta av livet.. Det finns faktiskt dom som inte ens har ett jobb och heller ingen utbildning.. Här har jag ett fast jobb och är i fullfärd med att lära mig nya saker och har förhoppningsvis min examen om några år. Såå.. Jag ska INTE gnälla!

Nu lite bra musik och sen kanske leendet är lite närmare! :)

KRAM KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback