Att sova var fantastiskt, men nu då???

Nu blir ni överraskade va?! Att nästa blogginlägg skulle innehålla lite info och bilder på den nya familjemedlemmen hade ni kanske trott. Ja, det hade vi också önskat.

Jag vaknade igår natt (natten mot söndag) med ont i magen och ryggen som tusan. Vände och vred mig, men det gick inte att sova. Vid fem tiden gav jag upp, flyttade mig istället till soffan. Det var en helt annan värk än det jag kännt tidigare. Värst kändes det i ryggen. Jag tog tid och det gick typ 4-5 minuter mellan dem och de varade i ca 45 sek. Det kom och gick hela tiden och gick inte över. Vid sju tiden väckte jag Daniel som låg och retade mig med sina snarkningar ;). Vi ringde till förlossningen för lite råd. Hon vi pratade med sa att vi fick komma in för en koll om vi ville, men hon gav mig rådet att äta frukost och vara uppe och röra mig lite och se om det blev värre. Blev det värre tyckte hon att vi skulle komma in. Vi gjorde som hon sa. Innerst inne var vi redo att åka efter frukost, men... Vips var det ca 7-8 min mellan värkarna. Vi stannade därför hemma. Sen fortsatte det hela dagen och kvällen med att vara ca 6-9 min mellan värkarna. Vid 23 tiden bestämde vi oss för att åka in till förlossningen för att få kolla så att allt var ok och för att få något så att jag skulle få sova under natten. Innan dess hade vi hunnit ringa några gånger också) :)

När vi kom dit kände vi oss lite löjliga eftersom det inte precis kändes som att det var dags. Eftersom att klockan var efter 22.00 fick vi gå in genom akuten, vilket var lättare sagt än gjort :). Vi gick nästan vilse där i de läskiga sjukhuskällaren som var helt tom på folk.

Jaja, dom körde en ctg kurva och allt såg bra ut. Kollade även hur mycket öppen jag var, endast 1,5cm, men alltid nått. Värkarna kom med 7 min mellanrum. Jav fick en sovdos och vi fick åka hem igen. Att åka hem igen var vi ju inställda på, så det var ingen överraskning. Vägen ut från förlossningen var ingen lek. För det första så hittade vi inte ut ue denna källare i första tagetll, det fanns ingen att fråga och inte heller några skyltar. Totalt dött.. KOMISKT. För det andra så fick jag så galet ont efter att barnmorskan varit och rört i mig. Kunde knappt gååå..

När vi väl kom hem tog jag iallafall denna sovdos. Somnade som en stock och sov hela natten lång, vilket var väldigt skönt och välbehövligt. Men sen då... Har inte kännt någonting på hela dagen. jag har dammsugit, städat och gått i trappor, men nej.. Nu på kvällen max 7 värkar. Hallååååå, har vi inte väntat nog nu??? Tydligen fungerar denna sovdos som en "paus" i värkarbetet, men hur lång paus då???

VÄLDIGT irrterande.. Men, men.. NÅGOT händer i kroppen det är ju ett som är säkert.


Nu hoppas vi att allt sätter igång inatt. Innan helgen måste den lilla komma ut till oss, annars vetti tusan vad vi tar oss till.




Då vet ni hur det ligger till!


Kommentarer
Postat av: Nina

ååå va roligt med en lite update !! Jag är så pirrig! Jamen före helgen så kommer han ju!!!

Postat av: Camilla

Fick oxå sov dos när jag vänta Robin, men fick sova på BB ensamen, ingen hitt..hehe Och sen skicka dom hem mig dan efter. Men på kvällen var jag tillbax och födde Robin på natten...=)



Så snart så kommer nog en lite bäbis..=) Så spännande..=)

Hoppas allt kommer att gå bra!!



Kram

2011-03-29 @ 09:16:46
URL: http://acamillan.blogg.se/
Postat av: Nina

Oj haha så det kan gå :) men skönt med en paus i värkarna iaf :)



MEN NUUUUUUUUU tror jag minsann han är på väg ut!! :)

2011-03-29 @ 19:48:36
URL: http://ninasvanberg.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Uppdate with Daniel, säjer att allt är på G, Nu!! Precis Nu <3 <3 Kämpa gumman, Du är Så-å duktig <3 Imorron är Ni Mamma o Pappa till Er "Lilla Prins" Det är jag helt säker på <3 Så hälsar blivande Mormor just nu <3 <3

2011-03-30 @ 03:24:03
Postat av: Anonym

Uppdate with Daniel, säjer att allt är på G, Nu!! Precis Nu!! Kämpa gumman, Du är Så-å duktig! Imorron är Ni Mamma o Pappa till Er "Lilla Prins" Det är jag helt säker på.Så hälsar blivande Mormor just nu! ;)

2011-03-30 @ 03:26:05
Postat av: Caroline

Å Älskade syster! Vilken jätte söt bild på dig! Nu saknar jag er jätte mycket!! Längtar så när vi ses!!

2011-03-31 @ 08:44:22
Postat av: Therese

Fin du är Maria!! :) ... Och nu minsann har ni er älskling!! <3

2011-04-01 @ 00:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback