Underbara höstdag!

Här sitter jag nu och bloggar i highheels. Ja, ni.. D är inte var dag jag gör det. Var på Din Sko och shoppade två par skor idag (förlåt Mia). Det ena paret hade klack och de andra inte, egentligen inte värsta highheelsen, men för mig som är ovan så gäller det att vänja sig. Såå... Jag har precis dammsugit klart lägenheten iklädda mina wunderfull highheels.. Hahah, vilken syn! :D

Lilla pyret i magen växer så det knakar, hoppas vi iaf. Allt känns fortfarande väldigt overkligt. Jag tycker att det är väldigt konstigt att man inte får nogon sorts bekräftelse på att det verkligen är så att det finns ett barn där inne :). Någon undersökning eller åtminstone ett graviditetstest vid första besöket hos barnmorskan.. Men, det är väl alldelses för dyrt. Nej, bekräftelse i någon form verkar man bara få om man mår väldigt dåligt på något vis. Konstigt. Jaja, nu är det inte så länge kvar till ultraljudet, så då får vi äntligen se det lilla pyret. Vi håller tummarna för att han/hon lever och har det bra där inne. Vi längtar sååå tills den 15 okt, då är det dags för ultraljudet.



I vecka 16 finns det massor av plats att plaska omkring i. Ditt barn skulle få plats i handflatan. Fötterna är 2 centimeter långa, och huvudets diameter är cirka 3 centimeter. Han eller hon rynkar pannan, suger på tummen och sväljer vatten. Det sistnämnda kan orsaka hicka, men det är ingenting du känner av än så länge. Barnets hår växer. Det finns ögonbryn och naglar som man kan se tydligt. Färglöst, tunt hår som kallas lanugohår börjar nu täcka kroppen. Man tror att syftet med det här håret är att hålla kvar fosterfettet, som bildas under de kommande fyra veckorna. Fosterfett är en oljig substans som skyddar barnets tunna hud. Lanugohåret försvinner inte förrän i slutet av graviditeten. Just nu är det fantastiskt att vara i magen. Det finns massor av plats att sparka och röra sig på.

Vet ni vaaad?!! De har börjat med riktigt goda clementinr på kvantun. Satsumas eller vad de heter. Som jag har väntat. MUMS!!! :)



Kommentarer
Postat av: Mamsen

Mysigt att läsa de du skriver, gumman. Jag längtar lika mycket som ni, till den 15 okt. Må så Gott, Kramis!

2010-09-25 @ 19:30:31
Postat av: Frida

Va mycket härligt ni har framför er, jag är så glad att ni ska få bebbe=) Längtar redan tills våra små ska få mötas=) Kram

2010-09-25 @ 22:11:03
Postat av: Anonym

Eller hur, ibland är de ju bara mkt snack och lite verkstad liksom;-) Jag tycker det är roligt att du börjat blogga så smått igen....fast det kanbli bättre uppdateringar ;-) ha det bäst o grattis till det lilla livet i magen:-) Kram

2010-09-25 @ 23:08:36
Postat av: Jessica

Det där sista var fr mig :-)

2010-09-25 @ 23:10:44
Postat av: Nina

ja det är lustigt att man inte får göra ett test vid inskrivningen, det gjorde dem då förr i tiden! :)



är så glad att ni ska ha en liten bäsi och om jag glömmer bort den 15e oktober MÅSTE du ringa :)

puss!

Postat av: veronika

Gud va kul att du väntar bebis ; )) Massor med kramar från mig!

2010-10-16 @ 08:12:57
URL: http://lillansvardag.blogg.se/
Postat av: Ellie

Jag tycker att du har en skitfin sida! Har du tid så slå även ett öga på min :D.

2011-05-07 @ 13:55:58
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback