Natti natti

Ja nu är det natti natti för d flesta, men inte för mig. Jag sitter på jobbet jag. Just i denna stund känner jag att jag är lite smått sysslolös. Har fixat allt som fixas kan. Sätter jag mig framför tvn blir jag tröttare och läser jag en bok blir jag tröttast, så... Inget passar ju bättre än att skriva en blogg.

Att jobba natt är helt ok IBLAND, men ett jobb med enbart nattpass skulle inte vara nått för mig. Jag känner mig äcklad när jag vaknar dagen efter jobbet. Allt blir lixom fel. Man sover fel tider, äter fel tider, rör sig fel tider (eller nästan inget alls). Ja, jag förfaller en smula av nattjobb. Men, jag gnäller inte. Timmarna och kronorna tickar in. 

Jag befinner mig i ett persikoskov. Kan äta hur många som helst.. Mums. 

Jag har så mycket jag vill göra. Jag vill....
* köpa en gitarr och lära mig spela på den såklart.
* Resa, resa, resa.
* Köpa massor med nya möbler och kasta ut de gamla. 
* Köpa en fin tant cykel.
* Köpa en hel del nya kläder.
* Köpa en mysig stuga vid vattnet.

...... Ja, jag orkar inte fortsätta på listan. Blir bara sur för att jag inte är en rik kvinna. Jag har ju så mycket att lägga pengar på, men hohooo.. Var är alla slantar när jag som mest behöver dom?! Ja, inte vet jag.. Nån måste ha snott dom... ;)

Jag drömmer om en större mysig lägenhet med diskmaskin, öppenspis och balkong. Håller tummarna för att drömmen blir sann. När jag hoppas på något har jag en förmåga att drömma mig bort lite väl mycket. Jag har i nuläget exempelvis redan flyttat in i lägenheten. :) Har suttit och letat fina väggord att sätta på väggen i vardagsrummet, planerar och funderar över möblering, gardiner och allt annar som hör hemmet till. 

Vi ska ta över garaget utanför huset efter grannen när han flyttar, så nu säger jag upp mitt extra förråd i stan. Skönt att ha allt på en plats. Även där har jag i tanken redan flyttat alla saker, planerat smarta lösningar för all fövaring samt rensat i alla kartonger. Tänk vad skönt om det inte krävdes mer än en tanke för att få rensat :). Nä, det ska bli kul att fixa och dona. Ordning och reda ska vi ha bland allt, även i garaget/förådet. 

Jag funderar på en tripp hem till kära Kramfors. Vi har ju redan en helg inplanerad, men jag klurar på att kanske stanna lite längre eller åka lite tidigare. Efter som min love inte bara älskar mig utan även sin fina hd, så tror jag att han mer än gärna tar den till Kramis. Alltså kan jag ta Ville & bilen och fara tidigare om jag vill.. Ja, det ska tänkas på. 

Syster är i stugan nu. Hon skickade en söt bild på gullfarmor idag, dom var ute och plockade smultron. Oj, vad avis jag blev..  

Hoppas ni ni sover gott!

Kram.


Kommentarer
Postat av: Nina

jag sov som en stock, men tur du jobbar natt så att bloggen uppdateras! ;)



ja det är så mycket man vill ha!! men att du vill lära dig spela gitarr, fan vad kul. abf ligger ju nära, gå en kurs!! :) puss gumman

Postat av: Mamsen!!

Hur länge varar din Bloggtorka?? Jag bara undrar? :) :) Kramen ändå! :)

2009-08-17 @ 17:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback