Gör någon glad!

"Gör någon glad"

Jaa, gör d!!!
 
Är det inte väldigt sällan man säger snälla saker åt varandra.

Man tänker ofta, men låter kanske inte den man tänker på få veta det..
Så är iaf jag själv. Det kan gälla allt möjligt. En fin tröja, frisyr osv.. Vad som helst. Men tänker, men glömmer kanske att tala om det ibland.

Det var faktiskt idag på jobbet jag fick mig den här tankeställaren..

Jag kände mig inte alls på topp idag. Allt gick fel osv.. Jaa, ni vet.. En sån underbar dag som man har ibland helt enkelt.. Blää

Japp, mitt i allt detta kom det en kund o plingade på dörren till personalrummet. Han ville växla pengar.
Min första tanke var..  (- Åååå, gå till banken då..)
Men, han hade varit duktig o satt mynten i rör, så ok.. Då var d ingen fara.. Jag tog mynten, växlade dom o gick tillbaka  till honom med sedlarna.. Så 475Kr.. Varsågod..

Då stannade han mig.. SÅg allvarligt på mig o sa.. "-Du... "
Jag blev helt nervös. Tänkte.. Nu säger han.. Nästa gång kan du ju vara lite trevligare.. (för jag kände mig verkligen inte alls så trevlig. )
Men.. Så säger han..
"- Du och en tjej på kvantum... Ni är dom treeeevligaste o gladaste kassörskorna i hela stan."

Jag blev så himla glad..
Ibland behöves det så lite för att dagen ska vara gjord.. Han fixade min.. =)
Tack!

Så..

Gör någon glad du me ;)



"Älska mig mest när jag förtjänar det minst. För då behöver jag det bäst."

Kommentarer
Postat av: Peter

Tänk om fler tog sig tid till att säga sådana ord som snubben i butiken?! :) ... vi svenskar är ju så duktiga på att klaga, men säger alltför sällan sådana trevliga saker..

2006-02-19 @ 12:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback